تحویل سوخت حمل و نقل ریلی ترمینال LNG بندر زیبروگ بلژیک

ترمینال LNG بندر زیبروگ کشور بلژیک با راه­‌اندازی نخستین پایانه تحویل سوخت به حمل و نقل ریلی تعداد مقاصد مشتری­‌های خود را گسترش داد. هفته گذشته (هفته دوم سپتامبر ۲۰۲۰) اولین مشتری یک کانتینر LNG را در مرکز حمل و نقل ریلی از بندر بارگیری کرد. این امر سبب کاهش میزان انتشار آلاینده­‌های زیست­‌محیطی و گازهای گلخانه‌­ای در بخش حمل و نقل ریلی خواهد شد. این ترمینال با مشارکت چندین شرکت معتبر در حوزه زنجیره تأمین LNG خدمات موجود در بندر زیبروگ را در یک زنجیره پشتیبانی گسترده تنوع بخشیده است.

شرکت  Macotruck در تأمین سوخت از طریق حمل و نقل دریایی و اپراتور قطار Lineas برای انتقال LNG از مبدأ این بندر تا مقصد ایتالیا مشارکت نموده­‌اند.

حمل و نقل LNG با چند حامل به دلیل مزایای آن یک پیشنهاد جذاب خواهد بود. این مدل به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌­تر است و سبب انتقال ارزان گاز به مقاصد جدیدی در سراسر اروپا خواهد شد. به­‌علاوه انتشار گازهای گلخانه‌­ای و آلاینده­‌های هوا را نیز کاهش می دهد.

از آنجا که بندر زیبروگ ارتباط ویژه خوبی با چهار قطب اصلی ریلی در اروپا، شهرهای آنتورپ، کلن، روتردام و دورژ دارد، این اقدام می­‌تواند در ارسال کانتینرهای LNG بیشتر به نقاط مختلف اروپا مفید باشد.

 

منبع: /https://www.lngindustry.com/liquid-natural-gas/14092020/zeebrugge-lng-able-to-be-transported-by-rail